Štítky

čtvrtek 3. října 2013

Barcelona trip



Barcelona.........krásné město, hlavní město Katalánska

zdroj:wikipedia.org
Katalánsko  španělsky Cataluña, je jedno ze 17 autonomních společenství na severovýchodě Španělska při pobřeží Středozemního moře. Metropolí Katalánska, které ve středověku tvořilo součást Aragonského království, je velkoměsto Barcelona, v jejíž aglomeraci žije více než 3 miliony obyvatel.
V současné době se Katalánci snaží o samostatnost. Mají pocit, že doplácejí na chudší a méně pracovité regiony Španělska.

V Barceloně jsem již jednou byla, při pobytu na Costa Brava a jen na jednodenním výletu. Tehdy se mi tam moc líbilo (mám slabost pro vše španělské...jídlo...podnebí...) a řekla jsem si, že se tam určitě chci ještě podívat..myslela jsem, že mi to vyjde minulý rok, ale nevyšlo. Letos jsem už byla opravdu rozhodnutá si tam vyjet...problém byl sehnat někoho, kdo může jet v září (nešlo mi o moře, chtěla jsem si užít Barcelony jako takové), kdo se nebojí letadla a kdo by chtěl jet...příplatky za neobsazené lůžko totiž jsou dost vysoké..no nakonec jsem nikoho nesehnala a i přesto jsem se rozhodla, že mě to nemůže zastavit, pokud tam opravdu jet chci a já chtěla. Jen jsem zvolila jiný přístup a to poznávací zájezd, kdybych nejela sama asi bych si objednala jen pobytový, to by vyšlo levněji...

V ceně zájezdu byla půldenní pěší prohlídka centra Barcelony, jízdenka na Pendolino, včetně dopravy na letiště a zpět.

Tak tedy po dlouhé cestě, která začala asi ve 3h ráno taxíkem od domu na nádraží, dále jízdu vlakem do Ostravy, tam přestup na Pendolino, přestup na Airport Express na letiště, vyhledání přepážky......odbavení už byla hračka...cca 2 hodinky letu a už jsme vystupovali v Barceloně. Tam jsme celkem dlouho čekali na kufry a potom už  na stanoviště, kde nás měl odvézt autobus  do hotelů, letadlo bylo samozřejmě zaplněno více cestovkama.


Den první
...tyto fotky jsou už  z Barcelony, z cesty autobusem na místo pobytu, v mém případě ve čtvrti ST. Gervasi a hotel SILKEN, myslím, že patří k nějakému hotelovému řetězci.


TORE AKBAR- jedna z celkem nápadných dominant Barcelony, jsou tam kancelářské prostory



stránky hotelu
http://www.b-barcelona.cz/hotel/silken-sant-gervasi/


...v podstatě hned po ubytování a malém odpočinku jsme vyrazili na kopec Tibidabo, který se tyčí nad Barcelonou  ze severozápadu. Jsou tam nádherné výhledy na celé město. Cestou nahoru do kopce...ano..pořád do kopce..jsem procházeli krásným parčíkem...





parčík


..a vilovou čtvrtí...vily byly opravdu nádherné












...a tady už výhled z Tibidabo..jeden z výhledů





.......restaurace, kde je taky krásně vidět na město dolů




 ......a tradičně..una cerveza y tapas ....to jsem si nemohla nedat.....



..už byl podvečer, takže jsem se trousili pomalu směrem k hotelu..celkem unavení, ale nadšení

..a večer samozřejmě opět cerveza y tapas...cerveza je španělsky pivo a tapas jsou malé pochoutky k pivu, vínu nebo jen tak před jídlem....ve Španělsku se nevečeří před 21 nebo 22 hodinou a jí se pomalu  a dlouho...a španělská kuchyně je výtečná

..vůbec nevylučuji, že si tam ještě zajedu

6 komentářů:

  1. Ty cestovatelko jedna! Krásné, úžasné. Až příště budeš někoho hledat, riskni to se mnou. Pivo piju taky.

    OdpovědětVymazat
  2. Ha, taky se přidám, jakmile mi děti trochu odrostou, obrazím s Tebou klidně půlku planety! Tapaas s pivem nebo vínem a dlouhé večeře, to se mi prostě nemůže nelíbit!
    Krásné fotky, měla ses skvěle:)

    OdpovědětVymazat
  3. Děkuji, další rok určitě plánuju zase někam do španělsky mluvící země...chtěla bych opět navštívit na Tenerife Puerto de la Cruz, to je taková moje srdcovka

    OdpovědětVymazat
  4. Zapomněla jsem dodat, že co se týče vůní, měla jsem s sebou odstřik Coromandelu a Lyric

    OdpovědětVymazat
  5. No doufám dámy, že mě nenecháte sedět doma ? Jedu taky !
    Fotky máš parádní a popisy lákavé, úplně mě to naladilo na cestovatelskou vlnu.
    Moc pěkné.

    OdpovědětVymazat
  6. Fajn dámy, takže berem celé patro v hotelu, doufám, že bude množstevní sleva...jela bych hned, zabalit zvládnu kosmickou rychlostí

    OdpovědětVymazat