Štítky

sobota 12. října 2013

Barcelona...3 day.... Sagrada familia




Barcelona, den třetí dopoledne a Sagrada familia

tak třetí den po snídani jsem se rozhodla, že si sama zajedu ke katedrále Sagrada familia a to i přesto, že každý den byla vidět obří fronta na lístky dovnitř katedrály a na věže..že to zkusím....chtěla jsem mermomocí nahoru do věží.

Nastoupila jsem na naší stanici metra- PUTXET směr Plaza Cataluña a jela na konečnou, což je právě Katalánské náměstí. Ovšem to ještě není konec, Sagrada familia je od Plaza Cataluña celkem daleko,  takže jsem opět použila zbytky své španělštiny a doptala se na stanici metra, ze které je možno jet. Tu jsem našla a v metru mají všude mapky a trasy metra jsou dobře vyznačeny, takže  jsem si našla tu svou a odjela kýženým směrem.....a vystoupila jsem přímo u chrámu.

Plaza Cataluña





vchod do metra

   


Takže jsem v pohodě dorazila ke chrámu, zbývalo si jen vystát frontu, která se táhla v několikastupech asi až za třetí roh katedrály...možná, že by člověk našel dříve její konec, kdyby jí šel naproti.....tak jsem se zařadila..a slyším češtinu.... a připojila jsem  se ke dvěma turistkám z našeho letadla, ale z jiné cestovky a společně jsme pomalu postupovali ve frontě....no nakonec jsme tam stáli asi přes hodinu, ale NELITUJI.

Když se dojde na konec fronty, postupuje se po jednou přes turnikety, kde řeknete oč máte zájem a koupíte si vstupenky..je více možností, například jít jen do vnitřní baziliky nebo do vnitřní baziliky a na towers, čili věže...pak máte možnost vzít si taky nějaký výklad do sluchátek k vašemu výběru. Já i mé společnice jsme všechny chtěly do baziliky i do věží.

Takže zakoupeny dva lístky, jeden do baziliky a jeden nahoru do věží, přičemž na lístku do věží je vyznačen čas vašeho výjezdu- nahoru naštěstí jede malý výtah. Jezdí (ale jsou tam i schody....jen to množství.) se jen po malých skupinkách asi 5 lidí, proto ten čas. Na mě vyšel čas 12/45h, bylo to asi dvě hodiny po vstupu do vnitřního areálu, odkud už nesmíte ven. Je tam ale vše a čas vám rychle uteče, protože ho strávíte prohlídkou té famozní
architektury.....bohužel na mé kolegyně vyšel čas o mnoho delší, takže se výstupu do věží vzdaly.

už přímo u Sagrady


turnikety




Vnitřní bazilika...dále to myslím komentáře nepotřebuje...je to něco úchvatného, to se snad ani nedá nafotit






ty úžasné vitráže a prostory....při každém pohledu se dá objevit něco nového































venkovní pohled zdola na část, kterou stavěl ještě Gaudí, je znát jeho styl oblých přírodních tvarů a originalita jeho génia




na tomto úseku je již vidět jiný styl









tak tohle je  pohled už z věží, já byla na zadní straně, na lístku mát totiž už přímo určenu věž, do které  vyjedete malým výtahem..pak se vystoupí a zatají se dech...jednak z pohledů a taky z výšky..proto nedoporučuji toto lidem, kteří trpí závratí....ale pro ostatní je to neuvěřitelný zážitek a doporučuji si tu frontu vystát, taky je možno si lístky objednat a koupit online...









....jak je vidět, přechází se vždy mezi dvěma věžemi a to po průchodu, který je chráněn ocelovým pletivem...




v pozadí opět Tote Akbar



pohledy dolů vnitřním prostorem věží a je vidět velice úzké schodiště, po kterém se schází dolů


..a samozřejmě fotky...to jsem někoho požádala







co se týče výšky, je to v místě, kde je vidět strom s holubicemi






..toto je foceno níže, v místě, kde se nacházejí tulipánové výstupky, ale pozor, prostor tam už není ničím chráněn, takže je třeba být opatrný..stačilo by zakopnout  na shodišti a .......







na tom úzkém schodišti  mají celkem  problém dva lidi se vyhnout





..toto jsou schody už níže..a tak pořád dokola a dokola...a dokola..

..a jsme dole na pevné zemi.......





..byl to úchvatný zážitek......vřele doporučuji všem návštěvníkům Barcelony...je třeba počítat s minimálně hodinovou frontou na vstupenky, přičemž kombinace vstupenek do vnitřní baziliky a zároveň do věží stojí 18 euro....a je lepší se tam vydat ráno nebo brzy dopoledne, fronta je kratší

Žádné komentáře:

Okomentovat