Štítky

pátek 21. června 2013

Drink Ayran

Ayran...nealko nápoj vhodný do tohoto vražedně horkého počasí.


Ayran je  nealkoholický nápoj vyrobený z jogurtu a vody, údajně oblíbený v balkánských zemích. Sama jsem recept objevila na internetu a protože je to až primitivně jednoduché,  vyzkoušela jsem jej. V podstatě potřebujeme jen nějaký dobrý bílý jogurt, sůl a popřípadě pepř, česnek nebo mátu. Samozřejmě taky led. Zkusila jsem několik verzí a nejvíce mi vyhovuje jen se  solí, pepřem a mátou. Na přípravu používám nějakou obyčejnou větší  prázdnou sklenici se šroubovacím víčkem, třeba od medu. Poměr jogurtu a vody by měl být asi 2/3 dílu jogurtu k 1/3 dílu vody, ale záleží na nás, jestli ho chceme hustší nebo ne. Do prázdné sklenice dám jogurt, přidám mořskou sůl, pepř, uzavřu a třepáním sklenice prošlehám. V malém moždíři, který mám na bylinky a koření trochu rozmělním čerstvé lístky máty. Připepřím a pak jen do sklenice s ledem a je to. Rozhodně tohle pití doporučuji do horkých dní, je to lahodné, jednoduché  a osvěžující.




Žádné komentáře:

Okomentovat